Pozycjonowanie stron www, a ustawienie kampanii

Po skonfigurowaniu płatności i danych rozliczeniowych można już przejść do tworzenia pierwszej kampanii na koncie. W tym celu trzeba wybrać z głównego menu pozycję „Kampanie” i kliknąć „Utwórz pierwszą kampanię". Pojawi się strona konfiguracji. Ustawia się na niej najważniejsze własności kampanii, takie jak budżet czy lokalizacja geograficzna.


Pozycjonowanie stron www http://mateuszkozlowski.pl/, a wyszukiwanie

Problemem może się okazać wybór typu kampanii. Istnieje ich kilka, więc osoby tworzące pierwszą kampanię mają prawo czuć się nieco zagubione. Najczęściej celem kampanii w początkowej fazie jest reklama w wyszukiwarce. Należy wybrać opcję Tylko sieć wyszukiwania a na liście po prawej stronie zaznaczyć „Wszystkie funkcje”, aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwych ustawień. Kolejne ustawienie to dostępne sieci, w których wyświetlane są reklamy. Warto mieć to na uwadze stawiając na pozycjonowanie stron www.


Oprócz samej Wyszukiwarki Google reklamy mogą się zatem pojawiać na licznych stronach całkowicie udostępniających pewne mechanizmy wyszukiwania. Strony te to tak zwani partnerzy wyszukiwania. Można zablokować wyświetlanie reklam w tych miejscach przez odznaczenie pola „Dodaj partnerów Wyszukiwania”.


Kiedy Warto to zrobić? Na etapie tworzenia pierwszej kampanii dla strony naprawdę trudno to stwierdzić. Czasem reklamy na stronach partnerów Wyszukiwania są skuteczniejsze niż te w wyszukiwarce Google, a czasem dzieje się wprost przeciwnie. Warto na początku nie rezygnować z tej możliwości, a później sprawdzić statystyki (są dostępne jako jeden z segmentów danych). Jeśli się okaże, że reklamy na stronach partnerów wyszukiwania przynoszą straty lub są mało skuteczne, w każdej chwili można zmienić to ustawienie.


Wówczas reklamy przestaną być wyświetlane w tego typu miejscach. Kolejne ważne ustawienie dotyczy lokalizacji. Dzięki niemu wybiera się obszary geograficzne, na które będzie kierowana kampania. Mogą to być kraje, województwa (regiony), miejscowości, określone obszary, a w niektórych krajach - nawet dzielnice. W Polsce najmniejszym obszarem, na który da się kierować kampanię, jest miejscowość.